na vrh

Zašto je važno svakog dana odvojiti najmanje 30 minuta za zabavu? Ovih pet razloga učiniće vaš život boljim, lepšim i zdravijim

FOTO: Unsplash
FOTO: Unsplash

Zabava za svakoga ima različito značenje, zbog toga sam čin zabave istinski definiše samo osoba koja je doživljava. Ali, ono što svako od nas treba da zna, je da je doživljaj zabave posebno važan.

Ovih pet razloga, potkrepljenih istraživanjem, otkrivaju zašto je toliko važno odvojiti najmanje 30 minuta dnevno kako biste se zabavili.

Pročitajte još: Kako da budete dobre ne samo drugim, već i sebi

Bolji odnosi sa drugim ljudima

Dobar deo našeg vremena tokom dana prilagođeno je prioritetima drugih ljudi, a kad su ljudi previše okupirani rutinom i ispunjavanjem obaveza, lako se distanciraju od prijatelja i porodice. Zato je važno odvojiti barem pola sata dnevno za zabavu i razbibrigu s bliskim ljudima.

Zabava i avantura su ključni faktori uspešne povezanosti s drugim ljudima, bili oni ljubavni partneri, prijatelji ili porodica.

Srećni parovi znaju da se zabavljaju zajedno. Kad učestvujemo u zajedničkim humorističnim radnjama i zabavnim stvarima, poboljšavaju se i naše veštine rešavanja sukoba, objasnili su naučnici.

I naravno, ne zaboravite da budete prisutni i telom i umom kada ste sa drugima. Isključite telefon, ugasite televizor i izbegavajte sve druge smetnje koje ugrožavaju uživanje u tom trenutku.

Zdraviji mozak

Kada se zabavljate prirodno podstičete svoju znatiželju i koristite maštu, što i te kako ojačava sposobnost vizualizacije i kritičkog razmišljanja.

Jedan od načina da se zabavite, i tako stimulišete mozak, je čitanje knjige. Ono ne samo da smanjuje stres, već vas vodi iz sveta stvarnosti u svet mašte i podstiče na razmišljanje o nekim drugim stvarima, a ne samo o svakodnevnim brigama. I rešavanje ukrštenice je odlična navika.

Nasmejana žena FOTO: Unsplash

Podstiče vas da budete aktivniji

Čim su ljudi bolje volje, automatski su živahniji, a s druge strane fizička aktivnost dodatno štiti od anksioznosti i depresije. Ljudi koji su fizički aktivniji imaju niži nivo hormona stresa poput kortizola i adrenalina.

Uz to, fizička aktivnost podstiče oslobađanje dopamina, serotonina i endorfina što igra važnu ulogu u poboljšavanju raspoloženja i jačanju moždane snage.

Sve to su dobri razlozi da odvojite dnevno barem pola sata za aktivnost i tako se zabavite – to može biti šetnja, rad u vrtu ili nešto drugo što vas opušta i raduje.

Motiviše vas da se više smejete

Nije velika tajna da hronični stres dugoročno negativno utiče na naše psihičko i fizičko zdravlje. Izreka „smeh je najbolji lek“ je i te kako istinita jer je to zapravo prirodni „protivotrov“ za stres.

Jedno istraživanje je pokazalo da ljudi koji se više smeju iskazuju manje negativnih emocija kad se nađu u stresnim situacijama.

Povezivanje sa "unutrašnjim detetom"

Nažalost, kako starimo, sve manje smo skloni bezbrižnom igranju jer se to smatra hirovitim ponašanjem. Međutim, psiholozi sve više ističu važnost igre za odrasle osobe. Igranje je presudan deo detetovog razvoja, a blagodeti te navike se ne smanjuju samo zato što smo postali odrasli.

Pronađite načine kako da se zaigrate. Na primer, ako imate decu, smislite igru u kojoj zajedno možete učestvovati. Osim toga možete organizovati karaoke i dobro se nasmejati s prijateljima, piše MBG.

Autor: Pre svega zdravlje