na vrh

ODRŽIVA MODA: Revije Igora Todorovića, Verice Rakočević i Tamare Jarić u Skupštini grada

Tamara Jarić
Tamara Jarić

Prva revija održive mode Verice Rakočević, Tamare Jarić i Igora Todorovića, biće održana 29. novembra, u 18 časova u svečanoj sali Skupštine grada Beograda, u organizaciji modne agencije Fabrika. Ova tri vrhunska modna kreatora će prikazati mini kolekcije, a po završetku revija će se obratiti publici i pojasniti njihovo viđenje održive mode.

Pročitajte još: Kokoro srce

Održiva moda je doživela ogromnu ekspanziju u celom svetu, pogotovu sa pandemijom koronavirusa i postala je ne samo apsolutni trend, nego i imperativ, pre svega iz razloga što je modna industrija veliki zagađivač planete (zvanično, 10 odsto emisije štetnih gasova na planeti proizvodi modna industrija).

Mnogi najpoznatiji svetski kreatori su počeli da rade održivu modu i to je sada nezaustavljiv proces.

Model Tamare Jarić

Održiva moda je postala ekološka i socijalna odgovornost

Taj pokret podrazumeva ne samo proizvodnju održive mode, već kompletnu kampanju, koja ne podrazumeva samo insistiranje na recikliranju materijala, već i niz drugih aktivnosti, među kojima je i povratak na nekadašnji sistem funkcionisanja kada su se radile dve kolekcije godišnje, a ne kao sada 5, 6, pa i više, što će rezultirati smanjenjem hiperprodukcije proizvodnje, poznate ličnosti se kao primer, pojavljuju na velikim događajima u već viđenim haljinama.....

Carlo Capasa, direktor Milanskog Fashion Week-a najavio je od septembra obnavljanje "Green Fashion Award" kao gala završnicu Milanskog Fashion Week-a i čuveni „Green carpet“ koji okuplja sve ono što znači u svetskoj modi i koja postaje možda i najvažnija nagrada u modnoj industriji, što je veliki podsticaj u svim nastojanjima na insistiranju bavljenja održivom modom.. 

Kako je održiva moda u Srbiji minimalno, ni približno dovoljno zastupljena, agencija Fabrika je odlučila da krene sa kampanjom, kako bi što više modnih kreatora i modnih kuća počelo da radi održivu modu. Više nego ikada, u toku je globalna kampanja za očuvanje planete, ali se pre svega mora insistirati na ličnim, individualnim promenama i isticanju značaja održive mode, edukaciji i delovanjem na svim nivoima.

Kako bi kampanja bila što efikasnija, napravljena je modna revija najpoznatijih modnih kreatora, koji zahvaljujući svom radu i ugledu imaju veliki uticaj na javnost i modni svet, u nadi da će svojim primerom omasoviti primenu održive mode u našoj zemlji.

 

Autor: Life magazin